PUBLICACIONES SELECCIONADAS

The Effect of Patent Protection on Inventor Mobility

Melero, E., Palomeras, N., & Wehrheim, D. (2017). The effect of patent protection on inventor mobility. Available at SSRN 2961312.

ENLACE A ARTÍCULO

EDUARDO MELERO NEUS PALOMERAS DAVID WEHRHEIM

Firms´Innovation Strategy under the Shadow of Analyst Coverage

Guo, B., Pérez-Castrillo, D., & Toldrà-Simats, A. (2019). Firms’ innovation strategy under the shadow of analyst coverage. Journal of Financial Economics, 131(2), 456-483.

ENLACE A ARTÍCULO

BING GUO ANNA TOLDRÁ

Management Sub-Advising in the Mutual Fund Industry

Moreno, D., Rodriguez, R., & Zambrana, R. (2018). Management sub-advising in the mutual fund industry. Journal of Financial Economics, 127(3), 567-587.

ENLACE A ARTÍCULO

JESÚS DAVID MORENO ROSA RODRÍGUEZ RAFAEL ZAMBRANA

Un artículo de prof. Ayfer Ali, publicado en Organization Science

Andriani, P., Ali, A., & Mastrogiorgio, M. (2017). Measuring exaptation and its impact on innovation, search, and problem solving. Organization Science, 28(2), 320-338.

Exaptation, the emergence of latent functionality in existing artifacts, is an underexplored mechanism of novelty generation in innovation. In this paper, we measure the frequency of exaptation in the pharmaceutical industry. We find that about 42% of new functions derived from existing drugs have an exaptive nature.

ENLACE A ARTÍCULO

P. ANDRIANI M. MASTROGIORGIO

El artículo Search for Yield ha sido aceptado para publicación en Econometrica

Martinez‐Miera, D., & Repullo, R. (2017). Search for yield. Econometrica, 85(2), 351-378.

El artículo de los co-autores David Martínez y Rafael Repullo ha sido aceptado para su publicación en Econometrica.

ENLACE A ARTÍCULO

DAVID MARTINEZ-MIERA

Nueva publicación de los profesores Esteban-Bravo y Vidal-Sanz en Marketing Science

Esteban-Bravo, M., Vidal-Sanz, J. M., & Yildirim, G. (2017). Can Retail Sales Volatility be Curbed Through Marketing Actions?. Marketing Science, 36(2), 232-253.

El artículo titulado "Can retail sales volatility be curbed through marketing actions", por M. Esteban-Bravo (UC3M), J.M. Vidal-Sánz (UC3M) y G. Yildirim (Lancaster University), acaba de ser aceptado para su publicación en la revista Marketing Science. Esta revista es una de las más prestigiosas en el ámbito del Marketing.

ENLACE A ARTÍCULO

MERCEDES ESTEBAN-BRAVO JOSE M. VIDAL-SANZ GOKHAN YILDIRIM

El profesor Emre Ekinci ha publicado en el Rand Journal of Economics.

Ekinci, E. (2016). Employee referrals as a screening device. The RAND Journal of Economics, 47(3), 688-708.

El artículo "Employee Referrals as a Screening Device”, realizado por el profesor Emre Ekinci, ha sido aceptado para su publicación en el Rand Journal of Economics. Según el Article Influene Score (2014), el Rand figura en el puesto 29 de entre 333.

ENLACE A ARTÍCULO

Nuevo artículo en Organization Science de la profesora Samira Dias.

Khessina, O. M., & Reis, S. (2016). The limits of reflected glory: (...). Organization Science, 27(2), 411-427.

La profesora Samira Dias, ha publicado recientemente su artículo "The Limits of Reflected Glory: The Beneficial and Harmful Effects of Product Name Similarity in the U.S. Network TV Program Industry, 1944-2003" en Organization Science. Este artículo está co-autorizado con Olga M. Khessina, de Cornel University.

ENLACE A ARTÍCULO

SAMIRA DIAS

Prof. J. M. García-Lara y B. García-Osma publican en el Journal of Accounting and Economics

Lara, J. M. G., Osma, B. G., & Penalva, F. (2009). Conditional conservatism and firm investment efficiency. 2010-03-06)[2011-10-05]. http://ssrn. com/abstract= 138 3642or doi: 2139/ssrn. 1383642.

Los profesores Juan M. García-Lara y Beatriz García-Osma, del departamento de Economía de la Empresa, han publicado su artículo "Conditional conservatism and firm investment efficiency", en el Journal of Accounting and Economics, una revista A+ dentro del área de Contabilidad.

ENLACE A ARTÍCULO

JUAN M. GARCÍA-LARA BEATRIZ GARCíA OSMA

Corporate Science, Innovation and Firm Value, por Markus Simeth

Simeth, M., & Cincera, M. (2015). Corporate science, innovation, and firm value. Management science, 62(7), 1970-1981.

ENLACE A ARTÍCULO

MARKUS SIMENI MICHELE CINCERA