PUBLICACIONES SELECCIONADAS

Prof. Rosa Rodríguez y David Moreno publican en el Journal of Financial Economics

publicado en Journal of Financial Economics

This is a study of how contractual mechanisms can mitigate agency conflicts in sub-advised mutual funds. Sub-advising contracts allow fund families to expand their product offerings to include new investment styles and thereby gain market share. We show that costly contractual arrangements, such as co-branding, multi-advising, and performance-based

INSTITUTIONAL BLOG

IDEAS FOR THE BUSINESS WORLD

Business UC3M blog (BUB), es el blog conjunto del Departamento de Economía de la Empresa, y del Instituto para el Desarrollo Empresarial INDEM de la Universidad Carlos III de Madrid (UC3M).

Un artículo de prof. Ayfer Ali, publicado en Organization Science

publicado en Organization Science

Exaptation, the emergence of latent functionality in existing artifacts, is an underexplored mechanism of novelty generation in innovation. In this paper, we measure the frequency of exaptation in the pharmaceutical industry. We find that about 42% of new functions derived from existing drugs have an exaptive nature.

ENLACE A ARTÍCULO

AYFER ALI P. ANDRIANI M. MASTROGIORGIO

El artículo Search for Yield ha sido aceptado para publicación en Econometrica

publicado en Econometrica

El artículo de los co-autores David Martínez y Rafael Repullo ha sido aceptado para su publicación en Econometrica.

ENLACE A ARTÍCULO

DAVID MARTINEZ-MIERA

Nueva publicación de los profesores Esteban-Bravo y Vidal-Sanz en Marketing Science

publicado en Marketing Science

El artículo titulado "Can retail sales volatility be curbed through marketing actions", por M. Esteban-Bravo (UC3M), J.M. Vidal-Sánz (UC3M) y G. Yildirim (Lancaster University), acaba de ser aceptado para su publicación en la revista Marketing Science. Esta revista es una de las más prestigiosas en el ámbito del Marketing.

MERCEDES ESTEBAN-BRAVO JOSE M. VIDAL-SANZ GOKHAN YILDIRIM

El profesor Emre Ekinci ha publicado en el Rand Journal of Economics.

publicado en Rand Journal of Economics

El artículo "Employee Referrals as a Screening Device”, realizado por el profesor Emre Ekinci, ha sido aceptado para su publicación en el Rand Journal of Economics. Según el Article Influene Score (2014), el Rand figura en el puesto 29 de entre 333.

EMRE EKINCI

Nuevo artículo en Organization Science de la profesora Samira Dias.

publicado en Organization Science

La profesora Samira Dias, ha publicado recientemente su artículo "The Limits of Reflected Glory: The Beneficial and Harmful Effects of Product Name Similarity in the U.S. Network TV Program Industry, 1944-2003" en Organization Science. Este artículo está co-autorizado con Olga M. Khessina, de Cornel University.

SAMIRA DIAS

Prof. J. M. García-Lara y B. García-Osma publican en el Journal of Accounting and Economics

publicado en Journal of Accounting and Economics

Los profesores Juan M. García-Lara y Beatriz García-Osma, del departamento de Economía de la Empresa, han publicado su artículo "Conditional conservatism and firm investment efficiency", en el Journal of Accounting and Economics, una revista A+ dentro del área de Contabilidad.

JUAN M. GARCÍA-LARA BEATRIZ GARCíA OSMA

Corporate Science, Innovation and Firm Value, por Markus Simeth, publicado en Management Science

publicado en Management Science

MICHELE CINCERA

Using Panel Data DEA to measure CEOs’ Focus of Attention: An Application to the Study of Cognitive G

publicado en Strategic Management Journal

JOSEP A. TRIBÓ JORDI SURROCA DIEGO PRIOR

Crowding, Satiation and Saturation: The Days of Television Series

publicado en Strategic Management Journal

ALICIA BARROSO SAMIRA DIAS MARCO GIARRATANA