VLADIMIR MELNYK
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VLADIMIR MELNYK

Profesor Visitante de Marketing

Educación

November 2004 – April 2010 Ph.D. in Marketing and Consumer Behavior
Wageningen University, The Netherlands
PhD thesis titled: “What is Normal to Do? Social Norms as Determinants of Consumer Decision Making”, promoted by Prof. dr. ir. J. C. M. van Trijp and Dr. Erica van Herpen.

September 2003 – September 2004 CentER's Research Masters in Marketing
Tilburg University, The Netherlands
Thesis titled: “Lying About Product Preferences: Discrepancies Between Actual and Expressed Preferences in Social Contexts”, supervised by Prof.dr. F.G.M. Pieters.

October 2002 – July 2003 Master in Economics
CORIPE Piemonte, Torino, Italy

September 2001 – July 2002 Master in Business Economics
(Summa Cum Laude)
Sumy State University, Ukraine

September 1997 – June 2001 Bachelor in Economics of Enterprise
(Summa Cum Laude)
Sumy State University, Ukraine

Intereses de investigación

Communication strategy, Consumer decision making, Advertising, Social influence and peer pressure, Consumer adoption of innovative products

Publicaciones seleccionadas

Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, Arnout Fischer, and Hans van Trijp, (2013), “Regulatory fit effects for injunctive versus descriptive social norms: Evidence from the promotion of sustainable products,” Marketing Letters, 24 (2), 191-203

Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, Arnout Fischer, and Hans van Trijp, (2011), “To think or not to think: The effect of cognitive deliberation level on social norm influence,” Psychology & Marketing, 28(7), 709-729.

Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, and Hans van Trijp (2010), “The Influence of Social Norms in Consumer Decision Making: A Meta-Analysis,” Advances in Consumer Research, 37, 463-465.
Vladimir Melnyk es profesor visitante de Márketing en el Departmento de Economía de la Empresa de la Universidad Carlos III de Madrid.

Vladimir tiene un doctorado en Marketing y Comportamiento del Consumidor por la Universidad de Wageningen (Holanda), un Master del CentER's Research in Marketing de la Universidad de Tilburg (Holanda), un MSc en Economía de CORIPE Piemonte (Turin, Italia) y un MSc in Business Economics de la Sumy State University (Ucrania).

Sus intereses de investigación se centran en el área del proceso de decisión del consumidor, las estrategias de comunicación, la adopción de productos innovadores, la influencia social y la "peer pressure". Su investigación analiza el role de la influencia social en el proceso de decisión del consumidor, involucrando una amplia variedad de métodos e incluyendo la investigación experimental y el meta-análisis. En 2008, Vladimir ganó el premio al mejor trabajo en la European Marketing Academy Conference por su trabajo en meta-análisis.

Adicionalmente a su investigación académica, Vladimir ha trabajado en diferentes proyectos multidisciplinares comisionados por el gobierno holandés y, en particular, el Ministry of Agriculture, Nature and Food Quality de Holanda. Dentro de esos proyectos, Vladimir ha realizado la investigación en problemas relevantes para la sociedad. En particular, el proyecto “In Debate About Food Quality” se centró en las estrategias de comunicación efectiva sobre los beneficios de la alimentación sostenible. En otro proyecto para el Ministerio holandés, Vladimir analizó como Internet puede ser utilizado para detectar cambios en las preferencias de los consumidores.

Vladimir tiene una amplia experiencia en la enseñanza, siendo docente a nivel de Grado y Máster, donde ha impartido Consumer Behavior, Marketing Management, Advanced Topics in Marketing and Supply Chain Management, así como cursos de aprendizaje para Strategic Marketing and International Business Marketing.
Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, Arnout Fischer, and Hans van Trijp, (2013), “Regulatory fit effects for injunctive versus descriptive social norms: Evidence from the promotion of sustainable products,” Marketing Letters, 24 (2), 191-203

Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, Arnout Fischer, and Hans van Trijp, (2011), “To think or not to think: The effect of cognitive deliberation level on social norm influence,” Psychology & Marketing, 28(7), 709-729.

Melnyk, Vladimir, Erica van Herpen, and Hans van Trijp (2010), “The Influence of Social Norms in Consumer Decision Making: A Meta-Analysis,” Advances in Consumer Research, 37, 463-465.