LOLA C. DUQUE
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LOLA C. DUQUE

Profesor de Marketing

Educación

Doctora en Estudios Empresariales, Cum Laude. Universidad de Barcelona, Barcelona, España, Septiembre 2005.

Máster en Economía y Empresa. Universidad Pompeu Fabra, Barcelona, España, 2000.

Grado en Administración y Dirección de Empresas. Universidad Nacional de Colombia, Manizales, Colombia, 1998.

Intereses de investigación

Services marketing, Consumer wellbeing, Perceived innovativeness

Publicaciones seleccionadas

Duque, L.C. & Riera-Prunera, M.C.: "New insights on satisfaction prototypes for segmentation: Focus on customer experience", Journal of Vacation Marketing vol. 28 (4), 2022, 486-509.

Singh, S. & Duque, L.C.: "Familiarity and format: cause-related marketing promotions in international market"International Marketing Review  vol. 37 (5), 2020, 901-921.

De Vries, E. L.E. & Duque, L.C.: "Small but Sincere: How Firm Size and Gratitude Determine the Effectiveness of Cause Marketing Campaigns",  Journal of Retailing vol. 94 (4), 2018, 352-363.

Gaston-Breton, C. & Duque, L.C.: "Utilitarian and hedonic promotional appeals of 99-ending prices: The influence of decision-making style", European Journal of Marketing vol. 49 (1-2), 2015, 212-237.

Duque, L.C.: "A framework for analyzing higher education performance: Students' satisfaction, perceived learning outcomes, and dropout intentions"Total Quality Management & Business Excellence vol. 25 (1-2), 2014, 1-21.

Singh, S. & Duque, L.C.: "Moderating Role of Stress in Evaluating Negative Services: Encounters with the Police", Journal of Service Research vol. 15 (2), 2012, 231-241.  

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Duque L.C. & Santamaría, L.: Índice Español de Innovación: Memoria 23. Universidad Carlos III de Madrid, Instituto para el Desarrollo de Empresas y Mercados (INDEM), nº 2, 2024. 

Duque, L.C. & Santamaría, L.: Spanish Innovation Index: 23 Report. Universidad Carlos III de Madrid (UC3M), Institute for the Development of Enterprises and Markets (INDEM), nº 2, 2024. 

Duque L.C. & Santamaría, L.: Índice Español de Innovación: Memoria 22. Universidad Carlos III de Madrid, Instituto para el Desarrollo de Empresas y Mercados (INDEM), nº 1, 2023. 

Duque, L.C. & Santamaría, L.: Spanish Innovation Index: 22 Report. Universidad Carlos III de Madrid (UC3M), Institute for the Development of Enterprises and Markets (INDEM), nº 1, 2023. 


Lola es Profesora Titular en el Departamento de Economía de la Empresa de la Universidad Carlos III de Madrid. Es licenciada en Administración y Dirección de Empresas (Universidad Nacional de Colombia), tiene un Máster en Economía y Empresa (Universidad Pompeu Fabra), y es doctora en Estudios Empresariales por la Universidad de Barcelona. Ha realizado estancias de investigación en la Norwegian Business School BI, San Diego State University SDSU y la Vienna University of Economics and Business Administration WU.

Sus principales áreas de investigación son el marketing de servicios y el bienestar del consumidor. Actualmente, Lola imparte diversas asignaturas del área de Marketing en programas de grado y posgrado, y es una de las personas encargadas del Índice Español de Innovación.

Duque, L.C. & Lado, N.: Marketing Trade-Offs in Periods of Low and High Munificence: A Study of Tourism Enterprises in Uruguay. In: Abreu, A., Carvalho, J.V., Liberato, P., Monroy, H.C. (eds) Advances in Tourism, Technology and Systems. ICOTTS 2023. Smart Innovation, Systems and Technologies, vol. 383, 2024, 109-121. Springer, Singapore. 

Pujol-Jover, M., Duque, L.C. & Riera-Prunera, M-C. "The recruit requirements of recent graduates: Approaching the existing mismatch", Total Quality Management & Business Excellence vol. 34 (1-2), 2023, 57-70.

Duque, L.C. & Riera-Prunera, M.C.: "New insights on satisfaction prototypes for segmentation: Focus on customer experience", Journal of Vacation Marketing vol. 28 (4), 2022, 486-509.

Singh, S. & Duque, L.C.: "Familiarity and format: cause-related marketing promotions in international market"International Marketing Review  vol. 37 (5), 2020, 901-921.

De Vries, E. L.E. & Duque, L.C.: "Small but Sincere: How Firm Size and Gratitude Determine the Effectiveness of Cause Marketing Campaigns" Journal of Retailing vol. 94 (4), 2018, 352-363.

Gaston-Breton, C. & Duque, L.C.: "Utilitarian and hedonic promotional appeals of 99-ending prices: The influence of decision-making style", European Journal of Marketing vol. 49 (1-2), 2015, 212-237.

Duque, L.C.: "A framework for analyzing higher education performance: Students' satisfaction, perceived learning outcomes, and dropout intentions"Total Quality Management & Business Excellence vol. 25 (1-2), 2014, 1-21.

Lado, N., Duque, L.C. & Alvarez Bassi, D.: "Current Marketing Practices and Market Orientation in the Context of an Emerging Economy: the Case of Uruguay"Journal of Small Business Management vol. 51 (4), 2013, 602-616.

Cesaroni, F. & Duque, L.C.: "Open Innovation and Service Dominant Logic: Application of Foundational Premises to High-tech Firms"Harvard Deusto Business Research vol. 2 (1), 2013,17-34.

Duque, L.C., Duque, J.C. and Suriñach, J. (2013). "Learning Outcomes and Dropout Intentions: An Analytical Model for Spanish Universities"Educational Studies vol. 39 (3), pp. 261-284.

Singh, S. & Duque, L.C.: "Moderating Role of Stress in Evaluating Negative Services: Encounters with the Police", Journal of Service Research vol. 15 (2), 2012, 231-241.  

Duque, L.C. & Lado, N.: "Cross-cultural comparisons of consumer satisfaction ratings: A perspective from Albert Hirschman's Theory"International Marketing Review vol. 27 (6), 2010, 676-693. 

Duque, L.C. & Weeks, J.R.: "Towards a model and methodology for assessing student learning outcomes and satisfaction"Quality Assurance in Education vol. 18 (2), 2010, 84-105.

Duque, L.C. & Schneider, U.: "Market orientation and organizational performance in the nonprofit context: Exploring both concepts and the relationship between them", Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing vol. 19 (2), 2008, 25-47.

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Duque L.C. & Santamaría, L.: Índice Español de Innovación: Memoria 23. Universidad Carlos III de Madrid, Instituto para el Desarrollo de Empresas y Mercados (INDEM), nº 2, 2024. 

Duque, L.C. & Santamaría, L.: Spanish Innovation Index: 23 Report. Universidad Carlos III de Madrid (UC3M), Institute for the Development of Enterprises and Markets (INDEM), nº 2, 2024. 

Duque L.C. & Santamaría, L.: Índice Español de Innovación: Memoria 22. Universidad Carlos III de Madrid, Instituto para el Desarrollo de Empresas y Mercados (INDEM), nº 1, 2023. 

Duque, L.C. & Santamaría, L.: Spanish Innovation Index: 22 Report. Universidad Carlos III de Madrid (UC3M), Institute for the Development of Enterprises and Markets (INDEM), nº 1, 2023.